22 - 27 Mart 2021
ONLINE / BÖLÜM İÇİ ATÖLYELER
KARŞILAŞMA: Yaratıcı Akışta Vücut Bulmak – Gülce Oral
22-26 Mart 2021 / 10:00 - 13:00
Atölye Hakkında:
Bu atölye beden/nefes/ses aracılığıyla özgün ifadenin araştırıldığı beş günlük bir yolculuk olarak tasarlandı. Yaratıcı eylem nedir? Nasıl akışta kalırız? Hayatta karşılaştığımız insanlar, nesneler, duygular ve olaylarla nasıl yaratıcı bir ilişki kurarız? Katılımcılar atölye boyunca ilham, merak, canlılık, anın ihtiyacına cevap vermek… gibi kavramları irdeleyerek, farklı disiplinlerin yardımıyla kendi yaratacakları bir performans* üzerinde çalışacaklar. Atölye hem kendi projesini geliştirmek, hem de karakter yaratma sürecini desteklemek isteyen oyuncular/performansçılar için uygundur.
*Atölye boyunca sanatçının ortaya koyacağı bir ürüne odaklanması yerine kendi yaratıcı sürecinde derinleşmesi hedeflenmektedir
Eğitmen Hakkında:
Gülce Oral, yüksek lisansını Toronto York Üniversitesi Tiyatro: Performance/Creation bölümünde, lisansını Istanbul Bilgi Üniversitesi Sahne Sanatları alanında tamamladı. Istanbul’da 2009-2016 yılları arasında Açık Saçık Birkaç Polaroid, Bazı Sesler, Poz, (İkinciKat), Iska (KREK), Tetikçi (BuluTiyatro), Sonra (YanEtki), Kebab (Actors Without Borders), Kabileler (BPlanı) gibi oyunlarda rol aldı. 2013 Istanbul Bienali’nde Goldin&Senneby sanatçı ikilisinin Shorting The Long Position, adlı enstelasyonunda performansçı olarak yer aldı. İlk projesi Ben Saksı Değilim Bilgi Üniversitesi desteğiyle kısa film haline getirildi. 2017’de çalışmalarını hareket temelli ortak yaratım üzerine yoğunlaştırmaya devam eden sanatçı, yüksek lisans eğitimi için Kanada’ya yerleşti. Jewels Krauss ile birlikte Under The Umbrella Collective (UTUC)’i kurdu. İkili tarafından yaratılıp sahnelenen UTUC’un ilk oyunu Thousand Beginnings, Toronto Fringe Festivali’nde ilk kez sahnelendi. Gülce Oral’ın bitirme tezi olarak çalıştığı UTUC’un ikinci oyunu What is Water? Toronto Theatre Centre - YESFEST’te seyirciyle buluştu. Kanada'da MTSpace tiyatro topluluğunun bir parçası olan oyuncu, Occupy Spring ve AMAL oyunlarında yaratıcı-oyuncu olarak yer aldı. Erika Batdorf, Kate Digby, Rimah Jabr gibi sanatçıların projelerinde oyuncu, dansçı ve yaratıcı olarak çalıştı. Özgün ifade ve sanatsal süreci destekleyen çalışmalar yapan Saye Kolektif’in kurucu üyelerindendir.
Ses Atölyesi: Serbest Ses – Deniz Soyarslan
22 Mart 2021 14.00-15.30
Atölye Hakkında:
Her birimizin sesi biriciktir. Sesimizde tüm hikayemiz gizlenir. Kendi sesimizin farkında olmak, özgün sesimizi geri alabilmek ifadede özgürlüğün ve kolaylığın yolunu açabilir. Sesimizi kullanmaya başladığımız andan itibaren ailemiz ve sosyal çevremizden gelen geri bildirimler, negatif ya da pozitif yargılar ya da aldığımız katı ses eğitimleri ile sesimiz özgünlüğünden uzaklaşmış olabilir. Bu çokça rastlanan durum ses tellerimize zarar verebilecek kadar etkilidir. Bir buçuk saat sürecek bu atölye çalışmasında kendi sesimizin doğal ve özgün olarak çıkmasının önünde duran öğrenilmiş kalıpları serbest bırakmak üzerine çalışmalar yapacağız. Nefes, ses ve beden ilişkisi farkındalığı ile sesimizi açarak, sadece kendimize has olan sesimize yakınlaşmayı deneyimleyeceğiz.
Eğitmen Hakkında:
Performans sanatçısı, Skinner Releasing tekniği eğitmeni, Gong ve ses banyosu uygulayıcısı, başlangıç seviyesi gong eğitmeniyim. Bilkent Üniversitesinde Arkeoloji ve Sanat Tarihi bölümünden mezun oldum. Üniversite eğitimim boyunca, karada ve su altında birçok arkeolojik kazıda çalıştım. İngiltere’de Bristol Üniversitesinde, Sualtı arkeolojisi üzerine yüksek lisans yaptığım sırada, hayallerimi gerçekleştirme arzusu ile içimdeki sese kulak vererek, Circomedia, Çağdaş Sirk Sanatları okulunun seçmelerini kazanarak hayatımın yeni yönünü belirlemiş oldum. Jonglörlük, Beden Tiyatrosu ve özellikle hava akrobasisi üzerine eğitim aldım ve trapez sanatçısı olarak çalışmaya başladım. Beden, hareket, duygusal ve sanatsal ifade konularındaki merakım sayesinde, farklı dans teknikleri, çağdaş palyaço, akrobasi ve beden tiyatrosu üzerine, yurtdışında ve yurtiçinde çok farklı eğitimlere ve festivallere katıldım. Sirk sanatlarının, Türkiye’de de yaygınlaşması ve gelişebilmesi için, 2006 yılında, J-fest, Türkiye Jonglörlük Festivalini yaratarak, on yıl organizasyonunu yaptım. Festivalimiz hala devam etmektedir. 2009 yılında Skinner Releasing Tekniğini (SRT) keşfettim. 2016 yılına kadar bu tekniğin ilk nesil eğitmenleri Gaby Agis, Nathan Dryden, Robert Davidson ve Mary -Clare McKenna’ dan eğitimler aldım. Dans ve hareket alanındaki araştırmalarım, 2013’de ses dalgalarının iyileştirici etkisini fark etmeme sebep oldu. Ses ve frekanslar üzerinde araştırmalar ve çalışmalar yapmaya başladım. Kefas Berlin ile kendi sesimizi serbestleştirme eğitimlerine 3 yıl devam ettim. Kendi sesimin şifalandırıcı yolunda, 2014’te ilk defa gong ile tanıştım ve Gong Master sertifikamı aldım. O zamandan beri bireysel ya da gruplara Gong ve ses banyosu seansları veriyorum. 2017’de “SRT" 1-15 Başlangıç Dersleri Eğitmeni sertifikamı aldım ve o zamandan beri SRT başlangıç seviyesi dersleri veriyorum.
‘Intelligence is limited but foolery is unlimited’ - Clown Modern Company - (2008), ‘Exit’-Vertex Pro Company - (2008), ‘The Show Must Go On’ - Jérôme Bel (2011), Julia Adzuki ile ‘Unfolding’ (2011), ‘Snöspace’ (2015), ‘Resonant Bodies’ (2017) - Şebnem Yüksel ile ‘SPACES in city’ (2015), ‘Hoşgör’ün Kuşlarla Dansı’ (2018), ‘Shouting Out Loud’ - Gaby Agis (2019), ‘Dancing The Zodiac’ - dans videoları serisi - (2020) yer almış olduğum veya yaratımına imza attığım bazı projeler.
Doğaçlama dansın ve müziğin kolaylıkla ortaya çıkabileceği ortamlar yaratarak, bu konularda araştırmalar ve performanslar yapmaya devam ediyorum.
Augusto Boal Atölye Çalışması - Yasemin Eti
23-24 Mart 2021 / 14:00 - 16:00
Atölye Hakkında:
Kapsam
Augusto Boal kimdir? Ezilenlerin Tiyatrosu nedir? Ezilenlerin Tiyatrosu ne gibi pratikleri kapsar? Ne işe yarar ve günümüzdeki önemi nedir? İmge Tiyatrosu nedir, nasıl yapılır? Forum Tiyatrosu nedir, nasıl yapılır? Jokerlik ve seyirci-oyunculuk nedir?
Yöntem
Katılımcıları hem yaratıcı, hem de seyirci-oyuncu rollerine sokan, Boal’ın felsefesini ve Ezilenlerin Tiyatrosunu deneyimleyerek anlamaya yönelik bir çalışma yöntemi kullanılacaktır.
Program
Her seans açılış çemberiyle başlayıp kısa anlatımlar ile devam eder. Kısa anlatımlar katılımcılara yöneltilen sorular ile, tartışma ve değerlendirme kullanılarak pekiştirilir. Daha sonra Augusto Boal’ın vücudu hazırlamak ve tanımak üzerine tasarladığı egzersizler ve oyunlarla ısınılır. Isındıktan sonra katılımcılar İmge Tiyatrosu çerçevesinde tek kişilik ve gruplar halinde imgeler oluştururlar. Bu imgelerden esinlenerek doğaçlama çalışması yapılır ve bunun takibinde katılımcılar ile birlikte ortaya bir Forum Anti-modeli koyulur. Her seans tartışma ve değerlendirme sonrasında da kapanış çemberi ile sona erer.
İlk günkü grup çalışması, hikaye paylaşımı üzerinden İmge Tiyatrosu yaratmayı, ikinci günkü grup çalışması ise bu imgelerden yola çıkarak bir Forum Anti-modeli oluşturmayı kapsar. Atölye çalışmasının son saatinde, yaratılan Forum Anti-modeli paylaşılır ve katılımcılar hem oyuncu hem de seyirci-oyuncu olarak Forum Tiyatrosunu deneyimler. Tüm performanslar paylaşıldıktan sonra Ezilenlerin Tiyatrosunun faydaları, günümüzdeki önemi, kullanılabileceği durumlar, hatta belki geliştirilmesi gereken tarafları katılımcılarla birlikte tartışma ortamında değerlendirilir.
Birinci gün
Açılış çemberi – Tiyatro neden önemlidir? Tiyatro politik midir?
Kısa anlatım - Boal kimdir, Ezilenlerin Tiyatrosu nedir?
Vücudu tanımak ve ısınmak için oyunlar ve egzersizler
Grup çalışması – Baskı nedir? Hikaye paylaşımı ve İmge Tiyatrosu
Sunumlar - İmge Tiyatrosu paylaşımı
İmgeler üzerine tartışma ve değerlendirme – Ezen, Ezilen, Tanık kimlerdir?
Korku ve Arzu’nun yeri nedir?
Kapanış çemberi
İkinci gün
Açılış çemberi
Kısa anlatım - Forum Anti-Modeli nasıl hazırlanır, jokerlik nedir, seyirci-oyunculuk nedir?
Vücudu tanımak ve ısınmak için oyunlar ve egzersizler
Grup çalışması – Doğaçlama ve kısa Forum Anti-modelleri oluşturma
Forum Anti-modelleri üzerine tartışma ve değerlendirme
Kapanış çemberi
Eğitmen Hakkında:
Yasemin Eti lisans eğitimini New York’ta SUNY Purchase konservatuarında oyunculuk üzerine tamamladı. Chamber Theatre Productions'ın 26 eyaleti kapsayan ABD ulusal turnesinde başrol oyunculuğu yaptı. Woodstock Shakespeare Festivali’nin Venedik Taciri’nde Portia (2017) Romeo ve Juliet’te Juliet (2018), ve Pericles’te Marina (2019) olarak rol aldı. New York’ta New Victory Theatre Labworks programı çerçevesinde Seven Ravens Projesinde Augusto Boal'ın tekniklerini kullanarak öğrenciler ile atölye çalışmaları düzenledi. Yasemin halen City University of New York’ta Uygulamalı Tiyatro üzerine yüksek lisans yapıyor.
Ses Eğitimi Atölyesi: Dürtüden Diyaloğa - Burcu Salihoğlu
25-26 Mart 2021 / 14:00 - 17:00
Atölye Hakkında:
Oyuncu adayının, konuşmanın, dürtüsel bir hadise olduğunun bilincine varması, diyaloğunu, dürtüsel ve çabasızca güçlü bir ifadeye dönüştürmesi, sahiciliğe giden önemli bir adımdır. Dürtüden Diyaloğa; bu amaçla hazırlanmış, sesin oluşumu, nefes farkındalığı, konuşma organlarının yapısı, sözcük, ifade konularına ait egzersizleri içeren, uygulamalı bir temel eğitim atölyesidir.
Eğitmen Hakkında:
KTÜ Eğitim Fakültesinin Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünden2001 yılında Ankara Üniversitesi DTCF Tiyatro Bölümü Oyunculuk dalından mezun oldu. Tiyatro yönetmenliği alanında yüksek lisans yaptı. 2004 yılından bu yana Oyunculuk dalında eğitimler vererek , üniversitelerde ve önemli oyunculuk akademilerinde birçok öğrenci yetiştirdi. Ödenekli ve özel tiyatrolarda oyunculuk ve yönetmenlik yaptı. Tiyatro ve yaratıcı drama alanında yayınlar yaptı. 2001 yılında dönemin ünlü dizisi Deli Yürek de Reyhan karakterini oynadı. Ardından Hayat Bağları, Kale İçi , Esir Şehrin İnsanları, Kınalı Kuzular, Keşanlı Ali Destanı, Hayat Yolunda ve Aşk ve Gurur gibi birçok televizyon dizisinde oynadı. Abdülhamit Düşerken, İncir Çekirdeği, İlkbahar Sonbahar, 72. Koğuş, Kötü Çocuk gibi birçok önemli filmde rol aldı. Ulusal ve uluslararası festivallerde yarıştı. Uluslararası alanda birçok ödül alan Kovan, adlı sinema filminde yönetmenle birlikte rol dramaturjisi, Meryem Uzerli ile türkçe, diğer oyuncularla yöresel aksan konusunda oyuncu koçluğu yaptı, aynı zamanda Mine karakterini oynadı.
ONLINE / ÇOMÜ GSF ÖĞRENCİLERİNE AÇIK ATÖLYELER
Öğr.Gör. Buket Deniz
Yaşama Sanatı Ustalığı: “Hayalini Bul ve Gerçekleşecek Hedeflere Dönüştür”
22 Mart 2021 / 19:30 – 21:30
Microsoft Teams Ekip Kodu: dwpj37i - Katılım sırasında kamera açık olmalıdır
İçerik ve Amaç:
İhtiyaç Listesi:
Hali hazırda tuttuğun bir Günlük ya da defter, A4 kağıt (10 adet), Kurşun kalem, Tükenmez kalem, makas, renkli boya kalemleri
Yaşama Sanatla Bakmak: Özkeşif 1
23 Mart 2021 / 19:30 – 21:00
Microsoft Teams Ekip Kodu: dhg4xty - Katılım sırasında kamera açık olmalıdır.
Amaç ve İçerik:
İhtiyaç Listesi:
Boş A4 kağıtlar mümkünse birkaç adet A3 kağıt, Not defteri, Renkli kalemler ve kurşun kalem, Selobant, Ev içindeki doğaçlama nesneler
Yaşama Sanatla Bakmak: Özkeşif 2 / Derinler
(Özkeşif 1 atölyesine katılmış olmak gerekir)
24 Mart 2021 / 19:30 – 21:00
Microsoft Teams Ekip Kodu: dhg4xty - Katılım sırasında kamera açık olmalıdır.
Amaç ve İçerik:
İhtiyaç Listesi:
Boş A4, A3 kağtlar, Not defteri, Renkli kalemler ve kurşun kalem, Bant, Ev içindeki doğaçlama nesneler
Kendine ve Yaşama Drama ile Bakmak
25 Mart 2021 / 19:30 – 21:00
Microsoft Teams Ekip Kodu: sfs99ls - Katılım sırasında kamera açık olmalıdır.
Amaç ve İçerik:
İhtiyaç Listesi:
Boş A4, A3 kağtlar, Not defteri, Renkli kalemler ve kurşun kalem, Bant, Ev içindeki doğaçlama nesneler
Somatik Yoga - Başlangıç Seviye
27 Mart 2021 / 09:00 – 10:00
Microsoft Teams Ekip Kodu: 9qmmxtm
İhtiyaç Listesi
Mat ya da havlu, 2 blok yoksa içi dolu ayakkabı kutusu açılmayacak şekilde bantlanmış olabilir ya da kalın kitap, minder yoksa yastık, rahat kıyafetler tercih edilmeli
Eğitmen Hakkında:
1 şubat 1977 İstanbulda doğdu. İstanbul Üniversitesi İngiliz dili ve Edebiyatı, Yıldız Teknik Üniversitesi Modern Dans bölümü ve Anadolu Üniversitesi Felsefe bölümlerinden lisans mezuniyet derecesine sahiptir. Halen İstanbul Üniversitesi Egzersiz ve Spor Bilimleri bölümünde öğrenciliğini sürdürmektedir. Yüksek lisansını İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji bölümünde tamamlamıştır. Ulusal ve uluslararası projelerde, il içindeki yerel festivallerde ve okul projelerinde yönetmen, dramaturg, dansçı ve koreograf olarak yer almıştır. Hareket ve Dans, Uygulamalı Dramaturji, Sanat Kuramları, Ritim Eğitimi ve Dans, Yaratıcı Drama, Doğaçlama, Hip-Hop, Modern Dans, Mitoloji, Teknik Tasarım, Oyun Projesi ve Hareket derslerinin yürütücülüğünü yapmıştır. Çomü Sürekli Eğitim Merkezi’ne bağlı olarak halka açık kurslar düzenlemiştir. Kendini; yaşam boyu öğrenci, kedisever, doğa aşığı ve bir “salataçoksever” olarak tanımlamaktadır.
PERFORMANSLAR
Tiyatro Günü Bildirisi
27 Mart 2021 / 20:00
@comutiyatro Instagram hesabından paylaşılacaktır.
Ben, Ulrike Bağırıyorum… - Tiyatro Bölümü 8 Mart Projesi - 2021
Yazan: Franca Rame – Dario Fo
Çeviren: Füsun Demirel
Reji Ekibi: Esra Çizmeci, Şebnem Yüksel
Dramaturgi: Vecihe Özge Zeren
Oyuncular: Yiğit Furkan Atcı, Nuri Cabaroğlu, Estel Giritlioğlu, Duygu Kula, Mustafa Ölmez
İzleme Linki: https://www.youtube.com/watch?v=l2we-I7XwVM
Dilden Ötesi - Dinleti
Konsept & Piyano Eşlik: Yonca Yüksel
Vokaller: Yonca Yüksel, Zafer Öncül, Yankı Üzümcüoğlu
Dans: Şebnem Yüksel
İzleme Linki: https://www.youtube.com/watch?v=s4mo_aajidg
“AN’da” - Dans ve Müzik Performansı
İlk Gösterim 25 Mart 2021 20.00
Dans: Esra Yurttut, Şebnem Yüksel
Müzik: Senem Ercan
İzleme Linki: https://youtu.be/Hls78uiHCJg